top of page

Boekblog #13: Onverwacht - Zwanger van de buurman


Titel: Onverwacht - Zwanger van de buurman

Schrijfster: Marian Hoefnagel

Uitgever: Eenvoudig Communiceren

Verschijningsdatum: 15 maart 2017

Pagina's: 40

Serie: Kompas-reeks

 

Ik wil geen kind. Ik heb nooit kinderen gewild.

En ik wil al helemaal geen kind van Annelies.

Ik hou niet van haar. Nou ja, ik hou natuurlijk

wel van haar, maar niet op de goede manier.

Niet om samen verder te gaan, bedoel ik.

Ik ben geen man voor vaste relaties.

Dat was de afspraak.

Het boek "Onverwacht - Zwanger van de buurman" is geschreven door Marian Hoefnagel. Marian Hoefnagel is schrijfsters en heeft al verschillende boeken gepubliceerd. Naast het publiceren van haar eigen boek, vertaald ze boeken. Dit doet vanuit het Nederlands en naar het Nederlands toe. Marian schrijft boeken over onderwerpen waar tieners zich mee bezig houden. Dit boek is er een voorbeeld van.

Het boek gaat over een vrouw die onverwachts zwanger raakt van haar buurman Ruud. Samen maakten ze ritjes op de motor. In het boek kim je gaande weg erachter hoe Annelies en Ruud denken over de hele situatie. Ook kom je erachter wat de ouders van Ruud, de oma van Ruud en de ouders van Annelies vinden van de hele situatie. Hoe gaan iedereen met de situatie om?

In het boek kun je lezen hoe iedereen met de situaties om. Daarnaast wordt er tijdens het lezen ook jou mening gevraagd. Hoe zou jij omgaan in deze situatie? Samen met andere kun je gaan overleggen wat jij zou doen in deze situatie. Aan het einde van het boek is een opdracht. Tijdens deze opdracht kun je je inleven in de personages in het boek.

Het boek is zeer goed geschikt voor kinderen tussen 12-17 jaar. Met het boek kun je het onderwerp " (onverwacht) zwangerschap" bespreken, met elkaar. Ik denk dat dit boek ook zeer geschikt is om te gebruiken op een middelbare school. Vooral bij biologie of Nederlands. Met elkaar kun je dan bespreken wat jij zou doen en hoe je het beste kan handelen. Dit kan namelijk iedereen overkomen.

Daarnaast is het boek dat makkelijk te lezen is. Marian Hoefnagel heeft het op een duidelijk manier beschreven. Het boek is handig om het onderwerp te bespreken. Het boek is minder geschikt om echt in een verhaal te duiken, want het is doorlopend verhaal. Het is een boek om over een stukje van het onderwerp te overleggen en daarna door na het volgende stukje.

Het boek is zeker een aanrader om het onderwerp zwangerschap te bespreken. Als leesboek is het boek niet goed te hanteren. Toch de complimenten voor Marian Hoefnagel.

Recent

bottom of page