top of page

Blog #11: Event voor bookstagrammers van Uitgeverij Moon

Op zaterdag 22 september 2019 werd er boekevent georganiseerd door Uitgeverij Moon. Een aantal weken voor het event, kreeg ik van een vriendin een appje hierover met de vraag of ik mee kwam naar het event. Een event sla ik zelden over. Wie weet leer je ‘nieuwe en leuke’ andere bookstagrammers en leesliefhebbers tegen en natuurlijk kennis maken met nieuwe boeken.

Op 22 september vertrok ik, samen met de anderen, naar Overamstel Uitgevers in Amsterdam. Gelukkig was het een korte rit met de bus en metro. Binnen een uurtje waren we er. Bij binnenkomst kwamen we binnen in een groot kantoor. In het kantoor viel een ding op. Naja, je kon er bijna niet om heen. Er stond een levensgrote boekenkast. Ik heb veel grote boekenkasten gezien, maar deze was echt heel groot. Als die later in mijn huis past, komt die er zeker in. Echt een droomboekenkast.

Na binnenkomst moesten we nog even wachten op de andere mensen die ook nog kwamen. Na kort wachten, begon het event. We begonnen met een korte presentatie van een van de medewerkers van Uitgeverij Moon. Wanneer er een videoboodschap kwam van Cassie Clare. Ze beantwoorde een aantal vragen die vooraf konden stellen aan haar.

Daarna werd de groep in tweeën gesplitst. Ik begon met een stempelworkshop van Gertie Jaquet. Ze vertelde eerste hoe we de stempels moesten maken en daarna mochten we zelf aan de slag met de stempels. Ik heb ervoor gekozen om een stempel van een boek te maken en de naam van de blog. Hiernaast zie je ook het resultaat hiervan.

Toen de stempelworkshop was afgelopen, vertelde Pamela Sharon en Rima Orie over zichzelf en het schrijven door vragen en stellingen. Daarna hadden we nog een quiz. Voor mij was het een lastige quiz, want de quizvragen gingen over verschillende. Helaas had ik de boeken nog niet gelezen en waren de vragen heel lastig te beantwoorden. Na de quiz heb ik nog gezellig zitten kletsen met een aantal andere bookstagrammers en een aantal leuke foto’s gemaakt voor op instagram. Daarna zat het event er alweer op. We kregen een goodiebag mee, waarin het boek ‘Nocturna’ van Maya Motayne zat. Dit boek stond namelijk centraal dit event.

De dag sloot ik af met een hapje eten en daarna ging ik weer terug naar. Een geslaagd event!

Recent

bottom of page