top of page

Boeken van vroeger #12: Hoe overleef ik mijn eerste zoen

Vanaf jongs af aan lees ik veel boeken. Het ene boek las ik uit naar de andere. In de loop van de jaren heb ik veel genres en schrijvers / schrijfsters gelezen. De boeken met een thriller of spanning erin stonden altijd boven aan mijn lijstje. Na al die jaren ben ik benieuwd naar de boeken die ik vroeger las. Daarom ga ik de boeken die ik 10 jaar geleden las, opnieuw lezen en daarover bloggen.

In deze periode las mijn zus altijd de boeken van HOI, Hoe Overleef Ik, van Francine Oomen. Vele boeken had ik toen al gelezen, maar deze serie had ik nog niet gelezen. Mijn nieuwsgierigheid kon ik niet bedwingen en ik begon met het lezen van de serie.

In het boek maken we kennis met Rosa die voor de eerste keer verliefd wordt. Hoe voelt het om de eerste keer verliefd te worden? Hoe moet je iemand versieren? En hoe gaat zo’n eerste zoen? Het zijn allemaal vragen waar Rosa nog helemaal geen antwoord op weet. Ze komt er wel achter, en hoe! Er verandert heel veel in het leven van Rosa. Ze gaat verhuizen van Den Bosch naar Groningen. Ze vindt het heel vreselijk. Alexander, de vriend van haar moeder, komt bij hen wonen. Hij blijkt een strenge bemoeial te zijn. Haar moeder krijgt ook nog een baby van hem. Rosa wordt voor het eerst verliefd, maar hoe verloopt dat?

In het boek maakt de lezer met het voor het eerste verliefd worden en het verhuizen naar een hele ander stad. Hoe ga je om met een stiefvader en het kind dat je moeder en je stiefvader krijgen. In het boek lees je hoe Rosa met al deze situaties omgaat. Je ervaart haar moeilijkheden en de positieve ervaringen. Een echte leerboek voor lezers in dezelfde situatie. Daarnaast staat het boek vol met versiertips voor beginners en gevorderden. Een onmisbaar boek als je voor het eerst verliefd bent / wordt.

 

Vond je het een leuke blog? Vergeet dan niet op het hartje te drukken, een reactie achter te laten en hem te delen. Tot bij de volgende blog!

Recent

bottom of page