top of page

Een wereld van boeken #4 – Love Simon


In mijn boekenkast staan tientallen boeken, misschien wel honderdtallenboeken. Een flink aantal boeken heb ik ondertussen al gelezen, maar ik heb ook nog een flink aantal boeken die ik moet lezen. Een van de boeken staat nog aan mijn tbr (to be read) lijstje staat is het boek ‘Love Simon’ van Becky Albertalli.

Ik heb het boek ‘Love Simon’ thuis liggen. Dit is de filmeditie van het boek ‘Simon versus de verwachtingen van de rest van de wereld’. Het boek gaat over Simon Spier. Hij is zestien jaar oud en valt op jongens. Echter wil hij dat nog niet aan iedereen vertellen. Op een gegeven moment belandt een e-mail naar zijn online crush bij de verkeerde persoon. Het geheim van Simon is niet meer veilig, want zijn klasgenoot Martin chanteert hem. Als Simon hem niet helpt met het vinden van een perfecte date (bij voorkeur met Simons beste vriendin Abby), zorgt Martin ervoor dat de hele school op de hoogte is van Simons geaardheid. En erger nog: van de identiteit van Blue, aan wie Simon zijn e-mails stuurt. Simon zal uit zijn comfortzone moeten stappen voordat hij eruit geduwd wordt. En dat alles terwijl hij langzaam maar zeker verliefd wordt op de meest verwarrende, maar leukste jongen ooit.

Het boek bevat veel maatschappelijke onderwerpen, namelijk seksualiteit en chantage. Ondanks dat ik het boek nog weten heb ik van veel mensen gehoord dat dit boek op een goede manier de homoseksualiteit van Simon beschrijft. Een echte aanrader voor iedereen.

Recent

bottom of page