top of page

De pen achter het boek #3: Erna Sassen

Erna Sassen heeft voornamelijk kinderboeken zoals 'Breek je nek voorzichtig' en 'Je bent zelf een heks' geschreven. Ik kan me nog herinneren dat ik op de basisschool zat en dat ik dat eerste boek zag liggen in de bibliotheek. Toen al vond ik het een bijzondere titel, niet wetend dat ik later een prachtig boek van dezelfde schrijver zal lezen. Namelijk: Er is geen vorm waarin ik pas. Toen ik vorig jaar bij het Jonge Jury Boekgenootschap zat, was dit één van mijn favorieten. Waarom? Ik vond de diepgang ervan zo mooi.

Maar goed, dit is natuurlijk geen boekblog, dus ik zal wat dieper ingaan op de schrijfster van dit prachtige boek. Erna Sassen is van alle markten thuis. Op het VWO heeft ze een exact vakkenpakket gevolgd, omdat ze dacht dat ze arts wilde worden. Ze kwam er echter achter dat toneelspelen meer bij haar paste. Daarom heeft ze na de middelbare school een opleiding gevolgd aan de Theaterschool in Amsterdam. Ze heeft in diverse musicals gespeeld en zelf voorstellingen voor volwassenen gemaakt. Nu focust ze zich voornamelijk op het schrijven van boeken. En daar is ze absoluut niet slecht in! Ze woont in Haarlem met haar gezin bestaande uit twee kinderen, haar echtgenoot en huisdieren. De schrijfster heeft twee konijnen en een kat, genaamd Pinkeltje. Wie van jullie las Pinkeltje ook toen je op de basisschool zat? Ik in ieder geval wel.

Recent

bottom of page