top of page

In the spotlight #5: De Gorgels


Een drukke, door de zaal springende komiek en kinderboekenschrijver. Dat kan er maar een zijn. Jochem Myjer natuurlijk. Een flink aantal jaar geleden kwam ik zijn eerste theateroptreden tegen. Vanaf dat moment heeft hij mij weten te pakken met zijn optredens. Een man die elke show weer een succes maakt. Ondertussen heb ik ook show van hem bij gewoond. Na flink aantal keer zijn shows met vrienden terug te hebben gekregen, kwam zijn debuut uit in 2015. Natuurlijk heb ik die gelezen.

De Gorgels gaat over een jongen Melle. Hij werd wakker. Niet door de regen die op de ramen tikte. Ook niet door de wind die buiten een fluitconcert gaf. Hij werd wakker omdat hij voelde dat hij niet alleen was. Langzaam opende hij zijn ogen. Zonder te bewegen keek Melle naar rechts. Door een kier in het gordijn zag hij de maan. Die leek op een koek waar iemand een grote hap uit genomen had. Melle tuurde voorzichtig door zijn wimpers naar links. Toen zag hij het. Melle moest zijn best doen om niet te schreeuwen. ER ZAT IETS OP DE RAND VAN ZIJN BED!

Het boek van Jochem Myjer bevat een dosis fantasie. Een boek dat aansluit bij de jongere kinderen vanaf een jaar of vijf. Melle gaat een spannend avontuur tegemoet. Naast het spannende avontuur staan er mooie tekeningen in het boek.

Het boek is naar mijn mening een echte aanrader. Een boek voor jonge kinderen om zelf te lezen, maar ook een heerlijk verhaal om voor te lezen, bijvoorbeeld in de klas of in bed. Jochem Myjer maakt met dit debuut een grote indruk.

Recent

bottom of page