top of page

Boeken van vroeger #9: Vampier in de school

Vanaf jongs af aan lees ik veel boeken. Het ene boek las ik uit naar de andere. In de loop van de jaren heb ik veel genres en schrijvers / schrijfsters gelezen. De boeken met een thriller of spanning erin stonden altijd boven aan mijn lijstje. Na al die jaren ben ik benieuwd naar de boeken die ik vroeger las. Daarom ga ik de boeken die ik 10 jaar geleden las, opnieuw lezen en daarover bloggen.

In het boek ‘Vampier in de school’ maken we kennis met Jacko. Jacko maakt zich zorgen over Edje. Edje krijgt een steeds blekere gezicht. ’s Ochtends wordt hij wakker onder zijn bed en hij kan ook niet meer tegen zonlicht. Naast Edje zijn er meerdere kinderen die er bleek uitzien. Als Jacko gaatjes ontdekt in de keel van Edje, vermoedt Jacko wat er aan de hand is. Er moet een vampier rondlopen op school. Iedereen lacht Jacko uit. Zelfs opa, die altijd vampierverhalen vertelt, doet vreemd. Alleen Sara gelooft hem. Samen gaan ze opzoek naar de vampier. Maar loopt dit avontuur goed af?

In het boek zitten tekeningen van Hugo van Look. De tekeningen in het boek zijn simpele zwart wit tekeningen, in het boek dat ik heb van tien jaar geleden, van bepaalde fragmenten uit het boek. De tekeningen zijn een aanvulling op het verhaal van Paul van Loon. Hierdoor wordt het boek leuker en beeldiger om te lezen.

Zoals gewoonlijk is dit boek heel erg spannend. Sara en Jacko vermoeden dat er een vampier rond loopt op school. Ze zijn op zoek naar deze vampier en willen de andere mensen gaan beschermen. Een goed recept voor een verhaal die geschikt is voor kinderen vanaf circa acht jaar.

 

Vond je het een leuke blog? Vergeet dan niet op het hartje te drukken, een reactie achter te laten en hem te delen. Tot bij de volgende blog!

Recent

bottom of page