top of page

Boekcovers #3 – ‘Uitgeverij de Fontein – Politie, Niet betreden’

In mijn boekenkast staan veel boeken. Soms denk ik dat ik teveel boeken heb. Tot ik de boekenwinkel of een andere plek met boeken binnen loop. Dan vergeet ik het en koop ik vaak een of meerdere nieuwe boeken. Vier beken die bij mij een vaste plek in mijn kast hebben zijn ‘Haat’ van Mel Wallis de Vries, ‘Verdoofd’ van Cis Meijer, ‘Verwoest’ van Margje Woodrow en ‘Fataal’ van Eva Burgers. Ze hebben niet alleen door het geweldige verhaal, maar ook door de mooie kaft, een mooi plekje in mijn boekenkast. Twee dingen die de boeken gemeen hebben zijn dat ze uitgegeven bij Uitgeverij de Fontein en ‘Politie, Niet betreden’ boeken zijn. Deze boeken ga ik vandaag met jullie bespreken.

‘Haat’ van Mel Wallis de Vries

Op de cover het boek ‘Haat’ staat Mila. Mila had meegedaan aan de covermodelwedstrijd van Mel Wallis de Vries en heeft uiteindelijk gewonnen. Op elk boek komt een nieuwe winnaar van de covermodelwedstrijd. Dit vind ik een heel leuk concept voor op je boeken. Hiermee kan een lezer zomaar op de cover verschijnen. Het mooie aan deze cover vind ik de foto erop zelf. Het mooie wit licht om Mila heen en daarachter het zwart. Een cover die zeker goed gelukt is.

‘Verdoofd’ van Cis Meijer

Op de boeken van Cis Meijer staan er, tot in stellingen van bijvoorbeeld Mel Wallis de Vries, alleen schimmen op te zien. Doordat je niet precies weet wie de persoon is, ontstaat er mysterie. Wie is die persoon precies en wat heeft hij of zij te maken met het verhaal. Door deze cover krijg ik erg veel zin om het boek te lezen.

‘Verwoest’ van Margje Woodrow

De cover van het boek Margje Woodrow maakte vanaf moment één indruk op mij. In mijn hoofd begonnen meteen met malen over het idee achter de cover. Is er iemand begraven? Heeft degene die in of op de grond is grote invloed op het boek? En zo maar door. Dat vind ik mooi als een schrijver of schrijfster kan bereiken met alleen een cover. De complimenten naar Margje Woodrow toe.

‘Fataal’ van Eva Burgers

Door de cover van ‘Fataal’ wist ik meteen waar het over ging. Het was meteen duidelijk dat een groep vrienden gaat. De vrienden gaan waarschijnlijk een avontuur meemaken. Het verhaal zou waarschijnlijk een wending krijgen die geen van de vrienden van tevoren had verwacht.

Recent

bottom of page