top of page

Een wereld van boeken #2: Veel Livs - #Love yourself

Iedereen is perfect, maar door het ideaalbeeld dat we hebben vergeten we de perfectie van een ieder. Met deze boodschap schreef Marlies Slegers het boek #Loveyourself. Dit boek is deel zes van de serie I love Liv. Marlies Slegers heeft de afgelopen 14 jaar vele boeken geschreven. Van informatieboek over diabetes tot een boek over sexting. Ze schrijft informatieboeken, boeken voor kinderen en boeken voor de jeugd (Young Adult). Sinds ‘Verdrinken’ dit jaar in januari uitkwam, staat de teller al op 34 boeken.

Het eerste boek wat ik van Marlies Slegers had gelezen was het ‘onder mijn huid’. Onder mijn huid gaat over sexting en werd daarom bij mij op school gebruikt om het onderwerp sexting bespreekbaar te maken. Toen ik de groslijst van de Jonge Jury langs zag komen, viel mijn oog op het boek #Loveyourself van Marlies Slegers. Ondanks dat de serie voor de meiden die aan het einde van de basisschool en begin middelbare school zijn, trok het boek toch mijn aandacht. Daarna ben ik het boek meteen gaan lezen.

Het boek gaat over Liv. In het boek volg je het leven van Liv een aantal maanden. In het boek wil Liv een campagne opzetten. Een campagne over het houden van jezelf. Je bent perfect zoals je bent. Samen met haar vriendinnen maakt Liv verschillende dingen mee.

Tijdens het lezen van het boek, kwam ik erachter dat Marlies verschillende maatschappelijke thema’s aanspreekt. Zo bespreekt onder andere euthanasie, de scheiding van je ouders, homoseksualiteit in haar boeken. Door haar luchtige manier van schrijven, krijgen deze thema’s geen zware lading mee. Ze zorgt ervoor dat de thema’s mooi bespreekbaar worden gemaakt en geeft de lezers er handhavend wat je in zo’n situatie kan doen.

Ondanks dat het boek geschreven is voor jongere meiden, raad ik toch iedereen het boek aan. Of je jong of oud bent, man of vrouw bent, het is een mooi boek om te lezen. En misschien vergeten we iets meer het ideaal beeld en zien we elkaar perfecties.

Geloof in je perfecties. Je bent goed zoals je bent.

Recent

bottom of page