top of page

Boekverfilming #1: Verfilmde boeken: vloek of zegen?

Zoveel boeken worden verfilmd, soms zijn ze geweldig en soms zijn ze verschrikkelijk. Waarom is dat?? Waarom zijn er boekverfilmingen waar je compleet verliefd op wordt, en waarom zijn er verfilmingen die je liever niet had gezien?

Eerst komt het door het beeld wat we van de personages krijgen. Zodra je begint met lezen, maak je een beeld van een personage. En als dat beeld niet klopt met het beeld van de film is dat best wel teleurstellend. We willen graag dat in een film alles is zoals in een boek, maar dat is praktisch gezien onmogelijk. Dan duurt het veel te lang, en wordt saai.

We willen dat alles van een boek in een film komt, maar dat zou een hele lange film worden. Een film waarin ieder detail van het boek wordt verwerkt is niet bepaald indrukwekkend. Niemand zou meer naar de film heen willen.

Iedereen kan een paar boekverfilmingen opnoemen, Harry Potter, The hunger games en love, Simon. Het is misschien ongewoon maar ik hou heel erg van boekverfilmingen. Lijkt het heel veel op het boek en is het zoals ik me voorgesteld had, geweldig ik zal er met veel plezier naar kijken. Lijkt het niet op het boek, ook goed. Als de film dan goed is heb ik twee dingen om van te houden.

Je moet de verfilming en het boek gewoon los zien, als je geluk hebt dan heb je twee dingen waarvan je kan houden. En als fangirl moet dat alleen maar geweldig zijn. Je kan houden van het boek en van de film zonder ze te vergelijken. Daarom hou ik zoveel van boekverfilmingen, het is of totaal anders of precies zoals je gehoopt had. Als het een goede film is heb je toch een leuke avond.

Recent

bottom of page