top of page

Boekblog #18: Vermoorde onschuld

Vermoorde onschuld – Jennefer Mellink

Ze zeggen dat ik mij vader heb vermoord.

Volgens mij heb ik hem alleen maat gevonden.

Maar daar ben ik nog niet zo zeker van …

Voor de leesclub van de Facebookgroep

‘Kinderboeken’ mocht ik, samen Wendy, Anita, Kim, Mirelle, Patricia. Inge, Judith, Anneke en Nienke, het boek ‘Vermoorde onschuld’ van Jennefer Mellink lezen. Andere boeken van Jennifer Mellink zijn ‘Gebroken’, ‘Kwaad bloed’ en ‘Gevarenzone’. Ik had de andere boeken van haar nog niet gelezen

en was dus nog niet bekend met de schrijfster.

Vermoorde onschuld gaat over een jongen Stephan. Stephan is 18 jaar oud en zit sinds kort vast voor de verdenking van moord op zijn vader. Door een black-out kan Stephan zich niks meer herinneren van de dood van zijn vader. Door hypnotherapie probeert hij de waarheid te achterhalen. Langzaam komen er flarden uit zijn verleden naar boven, die alles zullen gaan veranderen. Is hij onschuldig of zal hij voor moord de gevangenis ingaan?

Het boek is een psychologische YA-thriller.

Voordat ik het boek ging lezen, had ik nog geen psychologische YA-thriller gelezen. Ik was erg benieuwd nop welke manier Jennefer Mellink dit ging toepassen en welk effect dit had op het verhaal. Naar mij mening heeft ze de psychologische werking op een interessante manier toegepast. Door de hypnotherapie krijg je een kijkje in de werking van deze therapie. De therapie is op een duidelijke en helder manier beschreven.

Terwijl Stephan in gevangenis zit, beseft Stephan een belangrijke levensles. Vrijheid. Vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, vrijheid om te doen wat je wilt, vrijheid om te eten en drinken wat je wilt. In de gevangenis worden alle vrijheden van je afgenomen. Je moet een verplicht schema op volgen. Je kan niet doen wat je wilt. Buiten, in de echte wereld, kan je van deze vrijheid genieten.

Jennefer schrijft haar boek vanuit het hoofdpersoon Stephan. Door zijn ogen kijken we mee in het gevangenisleven, het ondergang van hypnotherapie en in het verleden van Stephan. Jennefer schrijft op een fijne manier. De hoofdstukken lezen goed weg. Doordat het doel vanaf het begin duidelijk is weet je precies waar het boek heen gaat, namelijk erachter komen of Stephan schuldig is. Hierdoor bouwt ze de spanning goed op. Hoe verder je in het boek komt, hoe dichter je bij de waarheid komt. De spanning is aan het einde om te snijden. Is Stephan toch de moordenaar van zijn vader?

Het boek ‘vermoorde onschuld’ is een spannende jeugdthriller. De psychologische toevoeging zorgt voor interessante wendingen in het boek. Het boek is zeker aan te raden voor alle thriller fans. Een echte must-read.

Je geniet pas van je vrijheid, wanneer die vrijheid niet meer jouw vrijheid is.

 

Groetjes, Kevin

P.S. Vond je het een leuke blog? Vergeet dan niet een hartje beneden achter te laten en een reactie te plaatsen.

Recent

bottom of page