top of page

Blog #1: Kinderboeken zijn geweldig

Kinderboeken

Ik hou van lezen, maar dat was vast al duidelijk. Boeken voor volwassenen lees ik graag, een boek zo spannend dat je bijna niet meer door durft te lezen. Of zo romantisch dat je er gewoon jaloers van wordt. Of zo zielig dat de tranen in je ogen staan, ik hou er van. Maar ik hou ook van kinderboeken.

En dan vooral de boeken die ik las toen ik klein was, het brengt me terug naar die tijd, en vaak vind ik het boek nog net zo geweldig als de eerste keer. Zo heb ik pas in de stad het boek ronja de roversdochter gekocht, een geweldig boek wat ik jaren geleden heb gelezen. En nu heb ik hem dan eindelijk zelf in mijn bezit.

En er zijn vast mensen die me voor gek verklaren dat ik nog kinderboeken lees, maar ik vind het gewoon geweldig. En ik kan ze ook niet wegdoen, wat als ik ooit kinderen krijg en die gaan die boeken dan lezen. Het zou toch geweldig zijn dat mijn kinderen later genieten van dezelfde boeken als ik. In mijn kast staan boeken die ik jaren geleden heb gelezen, en ik ben er trots op. Het zijn en blijven geweldige boeken.

Kinderboeken lezen is helemaal niet erg, ze zijn geweldig. En wat maakt het uit wat je leest? Helemaal niks, lees waar jij blij van wordt en laat je door niemand beïnvloeden. Want boeken zijn tijdloos. En je kan er je hele leven van blijven genieten. En blijf gewoon genieten van lezen, of het nou kinderboeken zijn of boeken voor volwassen. Lezen is voor iedereen, net als de boeken.

Recent

bottom of page