top of page

Boekblog #9: Syndroom- Wanneer de werkelijkheid een nachtmerrie wordt


De cover- Op de cover zie je een man die over een donker pad loopt, aan de bovenkant zie je een weg met felle lichten aan de andere kant. De cover is gevaarlijk en duister. Verder staat er boven: hoe vind je iemand die volgens andere niet bestaat. Voor mij zegt dat al genoeg, dit gaat een heel spannend boek worden.

Het verhaal- HIJ IS OVERAL...Hoe vind je iemand die volgens anderen niet bestaat?Na een ongeluk ligt Peters moeder in een coma en is zijn vader niet meer de man die hij vroeger was. Hierdoor is Peter genoodzaakt te stoppen met school, te gaan werken en de verzorging van zijn zusje op zich te nemen. Als hij haar op een dag ophaalt uit school en ze naar een winkelcentrum rijden, gebeurt het ondenkbare. Ze worden achtervolgd. En de achtervolger is niet van deze wereld...Als ze even later een kledingwinkel binnenstappen, overtuigt Peter zichzelf ervan dat de achtervolging een hallucinatie was. Maar als zijn zusje het pashokje in verdwijnt en er niet meer uitkomt, wordt hem al snel duidelijk dat er iets vreselijk mis is. Zeker als niemand zich haar nog kan herinneren. Zelfs zijn vader beweert geen dochter te hebben. Het is alsof ze nooit heeft bestaan...

De schrijver- J.Sharpe is een pseudoniem voor Joris van leeuwen. Hij heeft al behoorlijk wat succesvolle boeken op zijn naam staan, dit was het eerste boek wat ik van hem las maar dat worden er zeker meer.

Mijn mening: Dit is een van de beste thrillers die ik in tijden heb gelezen. De plot is onwerkelijk goed. Het verhaal begint meteen heel spannend en die spanning blijft er het hele boek in. Door de acute spanning zijn de personages niet heel goed uitgewerkt, maar dit doet niet onder aan het verhaal. Anderhalve dag heb ik over dit boek gedaan en het was het zeker waard. Eerst vond ik het einde verschrikkelijk, nu vind ik het geweldig. Er is maar een manier om dit boek goed te omschrijven: Het boek is in sneltreinvaart geschreven, en zo snel wisselen je emoties over het boek ook. Dan vind je de hoofd[persoon een sukkel en de volgende bladzijde houd je van hem. Zo gaat het het hele boek door.

Sterren: Dit boek krijgt van mij de welverdiende 5 sterren!

Recent

bottom of page