top of page

Voorstelblog #3: Renske


Hoi allemaal!

Ik ben Renske, één van de tien bloggers van OpenBooks. In deze blog ga ik mezelf even voorstellen, het is natuurlijk wel leuk om te weten wie er aan de andere kant van het beeldscherm zit.

Aangezien de anderen ook een voorstelpraatje hebben en je natuurlijk geen zin hebt om ellenlange pagina’s te lezen, zal ik het proberen kort te houden.

Net zoals de negen andere bloggers houd ik van boeken, ik ben gewoon een boekenwurm, misschien zelfs een boekennerd. Vroeger las ik tien boeken per week, ik plunderde de bieb helemaal leeg. Ik was gewoon een mini-Hermelien :) Later kreeg ik meer huiswerk en moest ik meer tijd besteden aan school, want school is nou eenmaal belangrijk. Ik lees nu geen tien boeken meer, maar als ik de kans heb, grijp ik een boek en ga ik er eens lekker voor zitten.

Het fijne aan lezen is dat je verder nergens aan denkt, je wordt meegesleept door het verhaal net zolang tot het boek uit is. Ik kan soms best wel een stresskip zijn en een boek is dan een fijne afleiding.

Naast een boekenwurm ben ik ook een fulltime filmfanaat. Voor het geval je het nog niet doorhad: ik hou van verhalen. Mijn favoriete soort films zijn romantische comedy’s. Ja, ik weet dat ze zoetsappig zijn, maar ik hou gewoon van happy endings en de stelletjes zijn gewoon zo schattig samen.

In de resterende tijd ben ik een schone slaapster, een brave leerling en een keukenprinses. Net zoals lezen en films kijken is bakken een grote hobby van mij. De zalige geur die in de keuken hangt, het mogen knoeien als je bezig bent, het stiekem proeven van het beslag en het eerste hapje waarmee je (omdat je zo ongeduldig bent) je tong een beetje verbrandt, dat maakt het bakken leuk. Je moet er wel wat voor doen, maar dan heb je ook wat.

Om in beweging te blijven, squash ik. Ik ben niet de beste, maar ik heb er plezier in en dat is natuurlijk het belangrijkste. Niet alleen bij squash is plezier belangrijk ook in ons leven is het erg belangrijk. Dus vergeet niet om elke dag even te lachen :)

Verder vind ik het ook leuk om creatief bezig te zijn, om wat streepjes te zetten met een potlood ;) Tekenen en aquarelleren vind ik het leukst om te doen.

Ik hoop later ooit een boek te publiceren, maar voor nu is dat alleen nog maar een droom.

Een andere droom van mij is reizen, de wereld bekijken en andere culturen zien en steeds nieuwe dingen ontdekken. Of deze dromen realiteit worden? Geen idee, maar daar kom ik vanzelf achter.

Ik ga deze blog nu toch maar snel afsluiten, want hij is namelijk toch wel wat langer dan ik van plan was. Ik hoop dat je het leuk vond om mij wat beter te leren kennen en tot de volgende blog!

Renske

Recent

bottom of page